HØY
Hjem
Aktuelt
Om HØY
HØYs fora
Offentlige fagskoler
HØY
Hjem
Aktuelt
Om HØY
HØYs fora
Offentlige fagskoler
Rapporter
Styrende og rådgivende utredninger og rapporter
NKR-rapporten
Kvalifikasjonar på ramme alvor: Evaluering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk for livslang læring
. NOKUT, 2023.
Regjeringen.no
Utsyn over kompetansebehovet i Norge
(Meld. St. 14 (2022-2023))
Tid for handling: Personellet i en bærekraftig helse- og omsorgstjeneste
(NOU 2023: 4)
Veier inn - ny modell for opptak til universiteter og høyskoler
(NOU 2022: 17)
Med videre betydning - Et helhetlig system for kompetanse- og karriereutvikling i barnehage og skole
(
NOU 2022: 13)
Videre vekst og kvalitet - strategi for høyere yrkesfaglig utdanning
(Plan/Strategi, 2021)
Fremtidige kompetansebehov III - Læring og kompetanse i alle ledd
(NOU 2020: 2)
Lærekraftig utvikling - Livslang læring for omstilling og konkurranseevne
(NOU 2019: 12)
Fagfolk for fremtiden - Fagskoleutdanning
(Meld. St. 9, 2016-2017)
Hvordan står det til i fagskolene?
Tilstandsrapport for høyere yrkesfaglig utdanning
(Rapporter fra 2011 - 2022)
Kompetansebehovsutvalget
Fremtidige kompetansebehov: Høyere yrkesfaglig utdanning for et arbeidsliv i endring
(Temarapport 1/2022)
Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
Framtidige kompetansebehov - et oppdatert kunnskapsgrunnlag
(Rapport, 2022)